torsdag 30 juli 2015

Tag challenge



♥ ♥ ♥

Det är inte helt enkelt att hitta på teman till den här utmaningen.

MEN eftersom det är juli fick det bli ett sommartema med sol, hav och salta bad.


Började med att "smoosha" distress ink salty ocean på akvarellpapper.
Därefter stämplade jag fyren från Eat Cake Graphic i svart.

Klippte ut båten på frihand.
Testat först på rutat papper innan jag fick till rätt mått och modell. Själva båten är faktiskt utskuren med en oval die från Spellbinder.

"Vågorna" är också en die från Spellbinder. 
Innan jag stansade ut dessa OCH fiskmåsarna satte jag dubbelhäftande tejp på pappret för att sedan strössla på TVÅ olika glitter!


Satte en bit washitejp under vågorna och så några detaljer med blingstenar.
Sen var det helt klart!!

Tyckte nog jag fick till den känsla som jag tänkt mig på tagen.
Glittrigt, lätt och somrigt!


Har ni lust att kika på dom andra tagsen hittar ni dom HÄR!

♥ ♥ ♥

Tagen lägger jag till:

Simon Says-Anything goes

♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Så fint og sommerligt .... Lækkert stempel og et flot skib

    God sommeraften, klemm

    SvaraRadera
  2. Fantastikst fin och somrig tags. Vilken sorts papper har du använt, förutom att det är akvarell?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den!
      Har använt akvarellpapper, slät vit cardstock och kraft cardstock. Hoppas detta hjälper annars är det bara att fråga!

      Radera
  3. Gorgeous tag Gunilla! I love the little scene you've created and the delicate colour of the sky, it's just perfect.
    Thanks for joining us at Simon Says Stamp wednesday Challenge
    Mandy xx

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...