onsdag 28 oktober 2015

Blomma med pennor


♥ ♥ ♥

Som jag skrev i det HÄR inlägget hade jag skapat två kort med Hero Arts stämpel large flower background.

Detta är då kort nummer TVÅ.
Som väl egentligen från början var kort nummer ETT.
Som det kan bli ;-)


Började med att stämpla en del av motivet i en väldigt ljus färg, distress ink antique linen. 
Ville inte att linjerna skulle synas för mycket.

Sen har jag färglagt motivet med Derwent- och Prismapennor.
En kul teknik men som jag tycker är SVÅR!
MEN övning ger färdighet så jag kommer absolut testa igen!

Bakom motivet är det en utstansad doily från Cheery Lynn Designs-French Pastry.

Det mönstrade pappret är från Maja Design. 
Jag har haft det VÄLDIGT länge MEN det står att det ska heta 
Mina Vänner Paula 5.

Till kortbasen har jag använt cardstock-kraft.


Texten, Hurra på din da´, är embossad med guld och kommer från Gummiapan.
Guldtråd från Stoff o Stil och paljetter från mina gömmor.

Runt motiven är det distressat med bundled sage distress ink.



Kan nog ALDRIG få för många stämplar med blommor!


Kortet lägger jag till:

Simon Say´s-Anything goes

♥ ♥ ♥


4 kommentarer:

  1. Oh my, Gunilla, what an exquisite card with soft and beautiful colors and coloring! I LOVE it a LOT! Hugs!

    SvaraRadera
  2. Beautiful card!! Such a stunning image and wonderful design!!

    Thank you very much for joining us this week at the Simon Says Stamp Wednesday Challenge Blog!

    hugs...
    Melissa

    SvaraRadera
  3. Incredibly Beautiful! Is the floral a patterned paper or a stamp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so very much Vicki!
      The flower image is a stamp from Hero Arts that I´ve colored with my pencils.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...