måndag 26 oktober 2015

Halloween


♥ ♥ ♥

Innan jag skapade denna bloggen, blogspot, hade jag blogg.se.

För mig är det en väldigt STOR skillnad.
Så mycket lättare med både inlägg, sökning mm på just blogspot.
Därför lägger jag ibland över några av mina gamla inlägg hit för att lättare kunna hitta när jag söker efter ngt speciellt
OCH 
just nu sökte jag efter inspiration till höst/Halloween.
Kopierade även över en del av texten för att veta hur jag gjort och vad jag använt.

Inlägget till dom fyra följande bilderna finns HÄR.

Den första tagen har jag gjort av wellpapp som blev över när vi la in nytt parkettgolv.
Drog över hela tagen med clearembossing. Blev en fin effekt som inte syns på fotot, men men ni får tro mig på mitt ord.
Alla bladen är från Qk-dies. 
Själva pumpan är utstansad i akvarellpapper med en oval die från Spellbinder. 
Därefter har jag färgat in delarna med olika Distresser och sedan monterat den mittersta med 3D-kuddar.


Nästa är en rund tag där jag embossat bakgrunden med en dies från Cuttlebug och sedan dragit över med Distress ink bundled sage.


Sedan har jag sett att det finns en punch från StampinUp som är perfekt till just pumpor.
Den har jag såklart inte och vad jag vet finns den inte i någon Svensk webshop.
Så det blev till att fundera på vad som fanns i mina gömmor.
Detta var vad jag hittade. En ballongdies från Cuttlebug som fungerade alldeles utmärkt.


Även denna pumpa är infärgad med Distressdynor........


och här blev det en distressruta med spindelnät från Magnolia som fått Glitterlim Diamond för att skapa lite effekt.
Spindlarna vet jag ikke märket på.
Själva kortstommen är Spellbinder Long Classic Scalloped Rectangles Larges som jag vikt på mitten.


Inlägget till detta kortet finns HÄR.


Finns ytterligare inspiration till Halloween HÄR.


♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...