torsdag 28 april 2016

Svävande uggla


♥ ♥ ♥

Så var det uggledags igen ;-)

Denna söta kommer från Skaparkällarn!

Tycker den ser så go och glad!


 Jag har stämplat ugglan med svart dyna och sen klipp ut den.
Efter att jag klipp ut motivet går jag ALLTID runt kanterna på motivet med en svart kalligrafipenna.
Tycker det är snyggast om man inte ser dom vita kanterna.
Sen har jag färglagt med Derwentpennor!


Bakgrunden är infärgad med distresser i olika nyanser av blått och grönt.
När det var klart stämplade jag en bakgrundsstämpel från Prima i matchande färg.

Sen lyfte jag bort färg med vatten och pensel på vissa ställen och stänkte sen några droppar här och där. På det viset fick jag fram några ljusa detaljer.

Diesen happy från Mama Elephant är utstansad tre gånger och sen limmad på bakgrunden.
Även stjärnorna är en die från just Mama Elephant.

Ugglan är monterad med 3d-kuddar!


Detta är något av det som jag använt mig av!


Kortet lägger jag till

Simon Says-Anything goes

♥ ♥ ♥





1 kommentar:

  1. Gunilla, what a darling & fun card this is.

    Have a lovely day!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...