lördag 20 maj 2017

Hjärta med glitter


♥ ♥ ♥

Jag har pysslat ihop ett kort som är uppbyggt som ett shakerkort MEN utan "skrammel".
Eller vad det nu heter ;-)

Allt material som jag använt kommer från Gummiapan och ni hittar det HÄR.


Började med att stansa ut hjärtat som jag sen satte dubbelhäftande tejp bakom.
På framsidan strösslade jag sen tre olika sorters glitter över hela hjärtat.

När det var klart tog jag bort "skyddet" på andra sidan av tejpen och satte dit en bit genomskinlig plast/acetate för att skapa lite stadga.

Hoppas att ni förstår min förklaring annars är det bara att fråga.


Innan jag monterade hjärtat på den rosa bakgrunden stansade jag ut hjärtat en gång till i dekorgummi/fun foam och monterade bakom.


Den utstansade texten, bakgrunden och det lilla hjärtat är infärgade med 
distress ink spun sugar.


Bakom det lilla rosa hjärtat har jag satt en av delarna som blir "över" när man stansar ut hönsnätet.


Kortet lägger jag till:

Simon Says-A Bit Of Sparkle


♥ ♥ ♥

Har fått några frågor om vilka dies som jag använt så här kommer en komplettering:

Dies från Gummiapan: doodlat hjärta D170319, hönsnät D170353, 
kram D170339, hjärtan D160441

♥ ♥ ♥




4 kommentarer:

  1. Så smukt og romantisk ....fin effekt med glitter

    God dag til dig, klem

    SvaraRadera
  2. Jag älskar kortet!! Men jag fattar inte, tror jag.Hur har du gjort det glittriga och hur får du det att sitta fast?

    Sommarkramen Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Så glad jag blir att du gillar kortet.
      Vill du att jag fixar några bilder och visar?

      Radera
  3. How gorgeous is this card? I love the soft pink and white combination and that sparkly background behind the heart die cut is a perfect touch. Thanks so much for playing along Simon Says Stamp A Bit of Sparkle Challenge. Gayatri xx

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...