tisdag 5 december 2017

Tre julkort


♥ ♥ ♥

Julen närmar sig med stormsteg och jag har äntligen kommit igång ordentligt med min julkortstillverkning.

Idag visar jag tre stycken.

Först ut är två som är ganska lika.

Till dom här korten har jag använt diesen med husen på båda korten.

Har använt mig av tekniken som kallas smooshing och
distress oxide ink iced spruce till bakgrunderna på båda korten.

♥ ♥ ♥

På det första kortet har jag stansat ut bakgrunden med diesen old paper och sen stänkt över det hela med glitterfärg i silver.


Bakom husen har jag satt wellum.


Nästa kort är likt det första MEN till bakgrunden har jag använt ett akrylblock som jag tillverkade av fun foam och oh-plast.

Detta gjorde jag för att jag inte hade den storleken som jag ville ha.
Fungerade riktigt bra.


Bakom husen på detta kortet satte jag dubbelhäftande tejp som jag sen strösslade silverglitter över.


Alla husen är monterade med 3d-kuddar.


Så till det sista kortet.

För en tid sedan visade jag två kort där jag gjort om två ballongdies till vaser.

Ni kan kika på korten här om ni har lust.

På kortet jag visar idag har jag gjort om diesen slips till ljusstakar.


En tag och några gröna kvistar blev dekoration på en av ljusstakarna.

Den "rutiga" bakgrunden har jag gjort med min scor-pal.


Har ni några frågor om korten är det bara att hojta till!


Detta var allt från mig den här gången.

Ha en fin dag//Gunilla

♥ ♥ ♥

Jag finns även på Facebook och Instagram.
Så har ni lust får ni gärna kika in!

//

You can also find me on

Instagram and

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...