söndag 23 mars 2014

Pizzabullar



Kopierat av detta direkt från min gamla blogg.




Bullar ca 40 stycken
Jästid 40+30
Ugn 250 grader 8-10 minuter cirka.
 
50 gr jäst
5 dl mjölk (37 grader)
1 dl olja
1 ägg
1,5 tsk salt (kommer inte ihåg om jag bara tog 1 tsk, tror faktiskt det)
1,5 tsk socker
ca 15 dl mjöl. Har för mig att jag tog vetemjöl special 
 
Bullarna bakas som kanelbullar.
 
I fyllningen rörde jag ihop 1 dl ketchup, 1 dl tomatpuré och 1 dl passerade tomter. Kryddade detta med lite salt, svartpeppar och pizzakrydda.
 
Bredde detta på den utkavlade degen, sedan rökt skinka (strimlad), riven ost och till sist oregano och pizzakrydda.
Lägg inte fyllning ända ut på ena långsidan svårt att få det att hålla ihop då. Lite knivigt att rulla. Tänkte prova att inte strimla den rökta skinkan nästan gång utan lägga ut hela skivor. Tror det blir lättare att skära längderna då.
 
Rulla sedan ihop och skär i lagom bitar.
Jag la bullarna i formar men vet inte om det behövs.
 
När dom jäst sista gången penslade jag med ägg, strödde på ost och lite krydda.
 
Jag brukar gör egen pizzasås när jag gör pizza. Kommer att prova det på bullarna nästa gång. 

Smaklig spis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...