måndag 15 december 2014

Restpapper


♥ ♥ ♥

Jag har ett block där jag testar en del saker innan det hamnar på kort.
Så just bakgrunden till detta kortet, guldsplashen, är en test till ett av dessa kort.
Klippte ut "testet" och klistrade den på en bit cardstock.
Sen har den fått sig en omgång med lite distresser runt kanterna.

Själva kortbasen är cardstock classic straw. En favorit för mig just nu! Något tjockare än "vanlig" och så har det en fin yta.

Julgranen har jag först ritat en mall på rutigt papper och sedan fört över det på mönstrat.
Finns många exempel på granar ute på nätet. Snabbt och enkelt att få till ett julkort och ett bra sätt att använda spillbitar.


Stjärnan är en die från Quickutz. Embossad med två olika pulver i guld.

Texten är stämplad på en remsa med Archival ink red geranium.
Bakom textremsan har jag satt en bit vellum.


Lite trixigt att få till ett bra foto när det nästan inte är något dagsljus alls!

Just denna bilden går att klicka något större.


♥ ♥ ♥








2 kommentarer:

  1. Super flot og kreativ juletræ med den smukke stjerne

    God aften, Lissy

    SvaraRadera
  2. Hi, Gunilla! What a DARLING card!
    I love the fun Christmas tree.
    Beautifully done!

    Merry Christmas!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...