måndag 13 april 2015

Linneas kort




♥ ♥ ♥

Hade sett en så fin bild på Pinterest som jag blev inspirerad av.

Såååååå

fram åkte några blomsterstämplar och distresser och experimenterandet var i full gång.

Fotade några av mina försök till Facebook.

Min systerdotter Linnea fick syn på dom och ville ha något liknande att sätta i ram MEN då i rosa toner.


Så det blev till att trixa lite till men då i just ROSA toner.


♥ ♥ ♥

Så fyllde Linnea 20-år och jag tänkte varför inte göra något liknande men då som kort!


Till kortet använde jag mig av detta:

Worn lipstick som jag stämplat två gånger för att få olika nyanser.
Victorian velvet
Pumice stone avstämplad innan jag stämplade på kortet för jag ville ha en softare look.
Crushed olive till stråna som är från Gummiapan. Även dessa har jag stämplat två gånger för att få lite variation i färgen.

Blommorna är ett set som jag haft VÄLDIGT länge och det kommer från Artemio,
Kan man ha för många blomsterstämplar tro??? Inte jag i alla fall!

Emobssing Liquid Platinum till fjäril, text och ramen bakom motivet.

Började med att stämpla stråna och därefter ENDAST själva blomman från stämpelsetet.


Detta blev ett ganska enkelt kort som jag tror passade Linnea alldeles utmärkt.
Kommer nog att göra fler sådana här kort MEN då med lite olika blommor på "ängen".


Kortet lägger jag till:

Simon Says In the middle


♥ ♥ ♥

Så till sist en bild på min vackra balkansippa som precis börjat blomma!
Är det inte UNDERBART med vår så säg??!!







6 kommentarer:

  1. Läckert! Har oxå setet men det har inte blivit en favorit....Nu kanske det får komma fram ur lådan igen. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Gorgeous summery card! The flowers are beautifully layered! Thanks for playing along with us at Simon Says Stamp Monday Challenge!

    SvaraRadera
  4. Oh so beautiful, love how you can see the subtle flowers in the background!

    SvaraRadera
  5. Verkligen underbart kort! Roligt att se din blog, nu ska jag på upptäcksfärd... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din fina kommentar. Kul att du hittade hit. Ha en fin dag!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...