måndag 3 augusti 2015

Akvarellpapper


☺☺☺

Har fått några frågor om vilket akvarellpapper jag använder mig av så jag tänkte visa tre av mina favoriter.

Först ut är det som jag använder oftast.
Det är inte helt vitt och har en ganska slät gräng/yta.
Fungerar till det mesta. Jag är dock inte så förtjust i att färglägga med mina Prisma- och Derwentpennor på detta. Beror på att det har lite mer gräng/yta än dom andra.


Detta pappret har jag köpt hos min lokala pappershandlare helt nyligen.
Testade att färglägga med distresser och det gick bra!
Nu är detta pappret något tjockare än dom andra MEN för mig har det ingen betydelse.
Beror kanske lite på vad man ska använda det till också!


Detta pappret använder jag ofta när jag ska färglägga med mina Prisma- eller Derwentpennor.
Helt slätt och en aningens, vad ska jag säga, naturfärgat. Alltså inte helt vitt.


Har ni några frågor så är det bara att hojta till!

☺☺☺




1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...