tisdag 9 februari 2016

Schablon


♥ ♥ ♥

Har köpt på mig "några" schabloner som jag just nu tycker är väldigt kul att använda.

OM jag hade tänkt mig att kortet skulle bli så här från början vet jag faktiskt inte.
Ändrar nog minst tusen gånger innan jag får till det som jag vill.

Började i alla fall med att distressa old paper och shabby shutters distress ink på en bit akvarellpapper.

Sen var det dax för bladet som är en schablon från Memory Box och till den använde jag samma färger som till bakgrunden. 
Använde även mina Derwentpennor för att färglägga/skugga vissa partier.

När det var klart stämplade jag med en textstämpel från Hero Arts i 
distress ink old paper...
och när det var gjort stänkte jag vatten över hela bakgrunden.


Utstansad "blomma" från Memory box och därifrån kommer även 
fåglarna och lilla .
Hello är en die från Avery Elle och texten är från Gummiapan.


Bakom motivet har jag satt en bit cardstock kraft och sen monterat det hela på cardstock straw.


Kortet lägger jag till:

Simon Says-Spritz and Spray
Simon Says-Have a Heart

♥ ♥ ♥

Ni hittar även mina kort, pyssel och annat smått och gott här!

♥ ♥ ♥


Kul att kortet blev extra uppmärksammat på 
Simon Says stamps Monday challenge.
Vill ni kika kan ni klicka på bilden nedan.


designer-spotlight-badge

♥ ♥ ♥










9 kommentarer:

  1. Beautiful card! Such a lovely design! So pretty!!

    Thank you very much for joining us this week at the Simon Says Stamp Wednesday Challenge Blog!

    hugs...
    Melissa

    SvaraRadera
  2. Beautiful card, I love how you have made the background, looks wonderful with the die cuts you used too.

    SvaraRadera
  3. What a beautiful card, Gunilla, and I love the final outcome! Yes, we all struggle with our cards and probably rarely end up what we started with. But I love the soft colors and love the die and the splashes of water to add a lovely touch of interest! Warm hugs!

    SvaraRadera
  4. I love the beautiful soft background on your card! Thanks for joining us in the Simon Says Stamp Monday Challenge.

    SvaraRadera
  5. This card is absolutely incredible! I really like the way you used such a subtle color palette, yet you still made this card stand out with its sentiment and striking layers. I thoroughly enjoyed seeing this and am so glad you shared your talents with us for this week's Simon Says Stamp Monday Challenge!

    SvaraRadera
  6. Wooohoo! this is beautiful!!!
    Congratulations on winning the Designer Spotlight over Simons Says Stamp Monday Challange
    XXX Zoey

    SvaraRadera
  7. What a pretty project! Biggest congrats on your designer spotlight! <3

    SvaraRadera
  8. OH, Gunilla, this is simply beautiful!
    I love it!

    CONGRATS on the designer spotlight.
    It's well-deserved.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...