måndag 17 februari 2020

Barnvagn och elefant


♥ ♥ ♥

En av fördelarna med att göra egna kort tycker jag är att man kan få den 
storleken man vill.

Så idag visar jag två kort i olika storlek.

Till det första har jag använt en väldigt gammal stämpel/barnvagn.

Stämplade den på mönstrat papper och klippte sen ut dom olika delarna.


Hjulen monterade jag med 3d-kuddar


Till bakgrunden på kort nummer två har jag gjort en egen schablon av en dies.


Ville att elefanten skulle lyfta lite från marken så det blev en liten ballong i svansen.

Jag har som vanligt använt mina distresser både till bakgrunderna, blommorna, bladen och det stämplade gräset. Glittret i mitten av blommorna är stickles.

Inte mycket mer att säga om dom här korten.
Men har ni några undringar så är det bara att fråga. 



Här kommer en lista på vad jag använt mig av:

Dies 

Gummiapan - grattis, tag, småblommor, blad, kalenderkanin
Cuttlebug - ballonger
Memory Box - moln
Florilèges Design - elefant
Crealies - Double stitch rectangles no. 36

Schblon

Gummiapan - rakt rutnät

Stämplar

Pysselmyran - barnvagn
Gummiapan - grattis, gräs

Kortbas

Gummiapan, det är även det mönstrade till barnvagnen

♥ ♥ ♥

OCH så till sist ett foto på min ständige följeslagare


♥ ♥ ♥ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...