tisdag 7 juni 2016

Ville bara säga.....


♥ ♥ ♥

Den mönstrade bakgrunden var först tänkt som ett bokmärke.

MEN så låg det lite annat framme som var påbörjat som jag tyckte kunde passa på ett kort!
Det är just därför som jag inte städar för ofta på pysselbordet. 
För OM jag gör det försvinner mycket av mina idéer. 
Det låter väl som en bra ursäkt till att ha "lite" rörigt, eller? ;-)

Så bokmärket blev alltså ett kort!


Inte mycket att säga om kortet MEN några rader får det väl bli!

♥ ♥ ♥

Fågeln är stämplad och utklippt och sen färgad med distresser.

Texten "ville bara säga" är monterad på 3d-kuddar.


Grattis är utstansad TRE gånger i svart. Ville få lite skugga och höjd.
Överst limmade jag sen den infärgade GRATTIS


Stämplarna kommer från Gummiapan och det gör även diesen.

Schablonen är från Crafter´s workshop och heter Mini Swirly Garden 6x6.

Distresserna som jag använt till bakgrund, grattis och fågel är dom som finns på bilden nedan.


Det var nog det hela.

Har jag missat något är det bara att fråga.


Kortet lägger jag till

Simon Says-Mask It

♥ ♥ ♥

Tänkte visa hur jag oftast gör när jag färgar in det som jag stansat ut.

Börjar med att skära ut!
Sen sätter jag en bit tape eller post-it lapp på baksidan av pappret och lägger tillbaka det utstansade.
Det blir stabilare och lättare att färga in.
OM man använder tejp så se till att det inte är för "klibbigt". Jag brukar sätta det mot tröjan eller huden några gånger för att undvika detta.


Sätter sen tillbaka det utstansade....


och färgar in.


Så var det klart!

Sen kan man välja att det som det är eller varför inte embossa med t.ex. clear embossingpulver.
ELLER limma ihop flera som jag gjort på kortet ovan för att få lite 3d-känsla.


♥ ♥ ♥





3 kommentarer:

  1. This is SOOO beautiful! I just LOVE it!

    SvaraRadera
  2. beautiful!! i love the bright colors! thank you for playing along with us at simon says stamp wednesday challenge!!

    SvaraRadera
  3. Så smukt et kort med den lille fugl og den flotte tekst
    tak for tutorial

    Her er vejret dejligt varmt og vi nyder det.... vi har lige været på ferie i det nordtyske og har været ude på øen Helgoland, som har så smuk en natur med røde klipper fyldt med fugle

    ha det godt, klemm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...