måndag 27 juni 2016

Pysslat med sugrör


♥ ♥ ♥

Tror minsann jag har en miljon ;-) olika projekt på mitt skrivbord just NU!

Ser jag något kul måste jag testa DIREKT!
Oavsett om jag håller på med något annat.

Så när jag började på projekt sugrör, projekt ENmiljonEN, bestämde jag mig för att dessa verkligen skulle bli till kort. Vilket långt ifrån ALLT mitt kladd och klet blir.

Det blev fyra stycken än så länge MEN ytterligare fyra ligger och väntar på montering. 
Får väl se hur det blir med den saken!

Så vad jag gjorde på alla dessa korten var att ta ETT djupt andetag och blåsa allt vad jag orkade i ett sugrör på våt färg på akvarellpapper!

Tänker inte gå in i detalj på alla korten utan bara berätta i stort vad jag gjort! 
Längst ner i inlägget hittar ni något av det jag använt mig av!


När bakgrunderna väl var gjorda var det dags att dekorera med olika dies, bling och annat smått och gott.


Kortbasen på alla korten är cardstock Bazzill white orange peel.
Bigade på långsidan. Tycker det ger bättre stabilitet.


På vissa av bakgrunderna har jag stämplat och även stänkt med lite färg!


Korten tyckte jag skulle passa bra som ett set att kanske ge bort som present.

Fyra kort med kuvert och ett jutesnöre runt så är det hela klart!


Korten lägger jag till:

Simon Says-Add Some Shimmer

♥ ♥ ♥

MATERIALLISTA

Färg-Akvarellfärg i bl.a. guld, grönt, rött, gult och glitterfärg panduro
Stämplar-Gummiapan, Inkido
Dies-Gummiapan, Memory box, Sizzix
Övrigt-Stickles, 3-d kuddar, svart tunn penna, wellum, gesso

You can also find me on


♥ ♥ ♥







2 kommentarer:

  1. Wow, such amazing cards - love the relaxed, country feel.
    Thanks for joining in with us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge this week.

    Hugs,
    Caryn xxx

    SvaraRadera
  2. OH, Gunilla, what a beautiful & fabulous set of cards.
    I love the "artistic" look.
    Beautifully done!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...