onsdag 23 maj 2012

2012-05-23



När jag promenerar på stranden får jag alltid någon inspiration till mitt pyssel.

Den här gången var det badhytterna som fick inspirera till några kort.

På det första kortet har jag använt mig av en stämpel från Pysselmyran.
Den är färglagd med Distresser och "cigarrerna" har också fått ett lager med 3D-lack.


Huset har jag klippt på frihand.
Den röda delen är embossad med en Cuttlebug die och sedan har delarna fått sig en omgång med sandpapper.

Hjärtat i mitten på huset är en stans.


Det blev ytterligare ett kort när jag ändå höll på .
Denna gången med stämpel från Beeswax. Stämplad två gånger så att det andra avtrycket blev lite softare.
Bakgrunden är en distressruta gjord med en Spellbinder die och Distressdynor i olika gröna och blå nyanser.


Så till lite trädgårdspyssel.

Gurkplantorna växer så det knakar i uterummet.
Tror minsann snart det är dax för utplantering.
Första gången jag odlar slanggurkor så jag hoppas det blir bra. 


Bestämde mig för att strunta i att dra upp tomatplantor från frö i år.
Slutar alltid med att jag får typ tusen plantor av EN sort och sen har jag alltid problem med var jag ska plantera ut dom.

Så i år har jag istället köpt lite olika plantor, MYCKET ROLIGARE tycker jag.

Dom blommar redan så fint och några av dom har redan tomater!
Så snart blir det till att skörda!!

 

Nu ska jag hänga tvätt.
Med dom vindarna och den värmen som vi har idag kommer det att torka toksnabbt.

Sköt om Er så ses vi nästa gång!!


3 kommentarer:

  1. WOW......Gunilla, I absolutely ADORE your unique and creative art work! You are a true inspiration. Love visiting your amazing blog!

    SvaraRadera
  2. SÅ himla fint!! riktigt somrigt och härligt!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...