torsdag 25 oktober 2012

2012-10-25



Ett kort i all enkelhet som kom till i bara farten när jag experimenterade med lite av varje.

My friend Suzan helped me to get this beautiful flowerstamp.

Just LOVE this image and know for a fact that I´m gonne use it lots and lots.

THANK YOU so very much sweetie for helping me get this gorgeous stamp!



Färgat in akvarellpapper med olika distresser och sedan stämplat blomman med svart.
Har även använt mig av en textstämpel från TH och humlor från Gummiapan.

Avslutade med att stämpla en STOR splash/dotstämpel över hela motivet för att sedan embossa med poly sparkle. 
Det blev ett fint skimmer på hela kortet!



Till sist en bild på lite av det som jag använt mig av.

Distresserna är: 
först ett lager över hela med spun sugar, 
längst ner bundled sage därefter milled lavender, dusty concord och lite i mitten av blomman med shipped sapphire.
Runt kanterna har jag använt pumice stone.


Har lagt in lite nytt på min säljsida.

Så välkomna in och kika och se om ni kan hitta något kul!


I morgon är det fredag, om någon nu skulle ha missat det, och för att fira detta tänkte jag ta en runda med nöjesmaskinen idag..!

Hoppas nu SOLEN lyser HEEEELA helgen på oss ALLA...





1 kommentar:

  1. Hi Gunilla, your card is just gorgeous! I just love the background that you created with the different inks and the word stamp! And, the lavender stamp look beautiful as the focal point.
    Big Hugs,
    Suzan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...