onsdag 2 april 2014

Embossinfolder


♥ ♥ ♥

Har lekt med mina Archival inks, en embossing folder och embossingpaste.

Blev tre nästan likadana kort!

Började med att embossa med en die från Cuttlebug, Stylized Flowers.
Sedan "drog" jag med distressdynan Tumbled glass över hela pappret och sprayade med vatten.

Torkade med emobossingfönen och la ett lager med embossing paste över hela.

Därefter duttade jag försiktigt på olika ställen med olika archival inks.
Svårt att förklara MEN tyckte resultatet blev fint.


Kanten bakom motivet har jag guldembossat och sedan strök jag försiktigt lite diamond stickles över.


Här har jag använt rosa/röda nyanser och cardstock bakom motivet i matchande färger.


Det blir lite känsla av oljemålning över motivet.


Så ytterligare ett i blå/gröna nyanser.


Här la jag på embossingpastan i ett mer ojämnt lager.
När motivet var färdigt duttade jag lite här och där SAMT runt kanterna med akrylfärg i guld


Även på detta har jag använt guldembossing och diamond stickles bakom motivet.


Förutom embossingdiesen har jag använt stämplar från bl.a. Gummiapan, Stempelglede och Hero Arts!

♥ ♥ ♥

Dessa korten var verkligen INTE lätta att fota.
Inte heller att försöka förklara hur jag gjort.
MEN har ni några frågor är det bara att hojta!

Kortet lägger jag till denna veckans utmaning Anything goes på....


Klicka på bilden så tar den dig till utmaningen.


♥ ♥ ♥



9 kommentarer:

  1. Vilka underbara kort! Blir hemskt sugen på att försöka mig på denna teknik.

    SvaraRadera
  2. Hallo Nilla,

    deine Karten sind alle ganz wunderbar! Das geprägte und wie du es eingefärbt hast sieht sehr schön aus! Eine ganz tolle Idee :)

    Schöne Grüße,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara kort och dessa härliga vårfärger!!

    SvaraRadera
  4. Hello Gunilla! Hope all is well with you! Outstanding job showcasing those lovely embossing folders...great use of colors!!!!

    SvaraRadera
  5. Gorgeous cards! Wonderful coloring technique! Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    SvaraRadera
  6. Gunilla, these are all simply beautiful! The inking is so pretty.
    I love how you used the embossing folders.
    Beautifully done!

    SvaraRadera
  7. I love these cards and the way you used the ink!

    Mariangela ;-)

    SvaraRadera
  8. I love these cards and the way you used the ink!

    Mariangela ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...