lördag 8 november 2014

Paljetter/sequins


♥ ♥ ♥

För en tid sedan behövde jag paljetter i en viss färg. 
Hade inga på lager, så det var bara att börja fundera och försöka tillverka själv.
Jag kan ha hur MYCKET saker som helst MEN oftast saknas det just det som man behöver.
 I alla fall är det så för mig!

Nästan ALLA BILDERNA ÄR KLICKBARA så dom går att se större.

Fram åkte genomskinlig hårdplats. Använde mig av gamla förpackningar. Har ingen betydelse om dom inte är "vackra"!!

Täckte båda sidorna på plasten med dubbelhäftande tejp.


Klippte sedan remsor i lagom storlek för hålslaget.
Tog av skyddspappret på tejpen och doppade/strösslade glitter över remsan.


Sen var det dax att stansa ut paljetterna.


Så det färdiga resultatet.

Jag ÄLSKAR verkligen att sitta och pyssla med sådan här "små" projekt.


Såklart tvungen att fixa ihop ett kort också med mina paljetter.

Till fönstret på detta kortet har jag INTE använt förpackningsmaterial eftersom jag ville ha något som var "finare".

Efter mycket letande hjälpte Helen på Scrapfabriken mig med att hitta det jag ville ha.
SUPERSNABB service och ALLTID lika trevligt bemötande.

Ni hittar "plasten" HÄR!


Stämplat blommor/orange och prickar/blå på slät vit cardstock innan jag monterade ihop "shakern" med STARK washitejp runt kanterna.
Stämpeln ETT STORT GRATTIS har jag haft länge och vet INTE märket.

Rosa floss, litet emaljerat hänge och så en enamel dot som jag gjort själv!
Ännu ett av mina MÅNGA "testa på projekt"!!


Idén till kortet har jag hitta på Pinterest!!
Vad vore livet utan Pinterest....???!!


Det blev MÅNGA bilder och MYCKET färg idag, MEN MEN så kan det bli ibland.

OCH med detta önskar jag Er en skön helg!


♥ ♥ ♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...