fredag 17 juli 2015

Sommar och sol!



♥ ♥ ♥

Ville skapa ett kort med blommor i gula nyanser nu när det är sommar och sol.
Funderade ett tag och tänkte JA varför inte förvandla en vallmo till en "prästkrage/marguerite".

Detta blev resultatet!


Jag har stansat ut allt i akvarellpapper och till resterande är det slät vit cardstock som jag använt.

Till blommorna är det två dies.
Kvisten bakom hade jag faktiskt redan utstansad. Tyckte den passade bra ihop med det andra!

Motivet är monterat på dekorgummi/funfoam som jag köpt på Panduro.


Så en bild på några av dom saker som jag använt!
Måste skaffa fler nyanser av akvarellfärgen. Den är verkligen superlätt att jobba med, dryg och så ett plus för den matta ytan!
Någon som kan tipsa om var man kan hitta ett stort utbud av dessa så skulle jag bli väldigt glad!


Kortet lägger jag till


♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. oh, I LOVE this! Awesome idea to add the petals to the poppy die! I always love text... fabulous card! So inspiring!

    SvaraRadera
  2. This is just so lovely! Thanks so much for joining us at the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog!!! - Ashli :)

    SvaraRadera
  3. Beautiful flowers! Thanks for sharing with us at Simon Says Stamps Monday Challenge! Cheers Nicole

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...