onsdag 25 november 2015

Tag challenge gånger tre


♥ ♥ ♥

Sist jag bloggade en tag till min utmaning var strax innan semestern i augusti.

Sen tror jag minsann jag kom av mig liiiiite ;-)

Har pysslat ihop min tags som jag skulle MEN inte riktigt känt för att blogga dom.
Så nu kommer tre stycken på en och samma gång.

September, oktober och november.

Först ut blir septembers tag.


Knåpade ihop väldigt MÅNGA löv av stämpeln från Hero Arts.
Färgat in stämpeln, sprayat med vatten och sen stämplat.
Klippt ut den och distressat kanterna med distress ink peeled paint.

Texten höst är från hÄnglar, embossad med guld och monterad på 3d-kuddar.

Bakgrunden är en schablon från Panduro.

Några detaljer med paljetter och guldtråd så var det hela klart!


Så över till tagen för oktober.


Stämplat en bakgrundsstämpet från Hero Arts med brun dyna på kraft cardstock.
Därefter gick jag över prickarna på motivet med Sakura Gelly Roll clear.

Stansat ut pumpan med en oval die från Spellbinder och färgat in dessa med olika distressr i gult och orange.
Blad och fäste är även dom från olika dies som jag stansat ut och färgat in med distresser.
Stjälken har fått sig ett lager med Distress crackle paint clear rock candy.
Detta är en produkt som jag verkligen gillar.
MEN problemet är att den torkar ut i burken innan man hunnit använda ens en bråkdel.
Har mejlat Ranger i alla fall två gånger om detta MEN tyvärr aldrig fått något svar!

En blomma, bling från Prima och guldtråd fick blir den sista touchen på det hela.


Så till sist tagen för november.


Tagen har jag skurit ut från wellpapp.
Drog med VersaMark över dom upphöjda delarna och doppade i clear embossingpulver

Grenen är en die från Tim Holtz som fått sig några lager med olika glitter.
Den blev faktiskt över från ett av mina julkort.
Stjärnorna är från Mama Elephant-Confettidie.

Texten vinter är en del av en stämpel, vinterhälsningar, från hÄnglar.

Den lilla bambin låg klar och väntade på att få komma på ett projekt.
Det var faktiskt den som inspirerade mig till tagen.
Färglagd med distresser och monterad på 3d-kuddar.


Har ni lust att kika på dom andra tagsen så finns dom HÄR!

Nu återstår bara en tag för december sen var alla TOLV klara.


Ni hittar även mitt pyssel på min Facebooksida!

♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Oh, what beautiful tags, Gunilla! I love each one, and I love the soft and beautiful touches! How amazing that you used the clear embossing powder to make the one tag seem like corrugated paper. They are all stunning, and what a lovely idea to have them all on a ring! Hugs!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...