onsdag 18 maj 2016

Hjärta


♥ ♥ ♥

Fick syn på ett inlägg med en kul teknikvideo som jag ville testa!
Inlägget med videon hittar ni HÄR!

Har tyvärr inga av stämplarna som används just i detta inlägg.
Så jag fick fundera ut vad jag kunde använda istället.

Började med en hjärtformad dies från Spellbinder som jag använde precis som i videon!

Efter det strök jag ett tunt lager med modelling paste över en bit akvarellpapper.
Ville få lite struktur på det hela!


Ritade sen runt mitt hjärta med en blyerts.

Färglade hjärtat med worn lipstick och tekniken som visas i videon.
Valde att inte sudda ut linjen runt hjärtat utan använde en stompf för att skapa skuggor.
Strök även med blyertspennan inuti hjärtat och suddade sen även här med stompfern.

När detta var klart stänkte jag lite distress worn lipstick, dried marigold och akvarellfärg i guld över det hela.

Texten puss och kram tror jag kommer från hÄnglar och &-tecknet är en die 
från Cuttlebug.
Kram är monterad på 3d-kuddar.

Bakom motivet satte jag en bit wellum och sen mönstrat papper innan jag monterade det hela på cardstock Bazzill white orange peel.


En kul teknik så det blev faktiskt tre kort MEN dom får ni se i ett annat inlägg!


♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. How soft and beautiful, Gunilla! I love the heart and the blue DP you have used, and the sprinkles are delightful along with the dies! I love it! Hugs, sweet friend! So glad I saw this on Instgram!

    SvaraRadera
  2. Det er så fantastisk smukt et kort du har lavet efter den fine teknik på videoen
    så fint ud med dine farve splash og den flotte baggrund

    Her er dagen grå og ikke så varmt.... ha en fin weeknd, klemm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...