lördag 28 december 2013

Uggla


♥ ♥ ♥

Som många av Er säkert redan vet är jag TOKIG i ugglor!!!

Så när yngste sonen kom hem och sa 

"titta vad jag köpt till dig mamma" 

kunde väl ingen bli gladare än jag. Finaste julkulan med en uggla på!!!
Vet inte om jag plockar undan den eller hittar en "året runt plats" att hänga den på?!


Så när jag ändå pratar ugglor kommer här ett kort med en sådan lite krabat!

Till kortbasen och tagen har jag använt cremefärgad cardstock.


Tekniken är den samma som i förra inlägget....

och det hittar ni HÄR

Har inte gjort exakt lika. Ugglan är först stämplad med den vita dynan och sedan embossad med vitt pulver.
Efter det har jag använt strykjärnet för att få bort embossingens blanka yta.
Så fick jag testat det också. haha!


På bilden kan ni se några av sakerna som jag använt.

Ugglan och blinget har jag fått av Suzan♥ 
och den fina hörndiesen har jag fått av Jacque♥!

Dom två andra stämplarna är såååå GAMLA och har INGEN aning om var jag köpt dom!



♥ ♥ ♥

Tjing för nu


1 kommentar:

  1. Ohhh Ja jag är minsann oxå tokig i ugglor, vilken tur vi har när det är inne nu för då går det lättare att samla på dem , hihi.. Jättevackert o inte avis alls på ugglestämpeln..nix.. hrmpf! Hihi.. Gott nytt år!=)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...