måndag 10 juni 2019

Embossing i flera lager


♥ ♥ ♥

Kikade på Jennifer McGuires senaste video och fastnade speciellt för ett av korten där hon embossat ett blad i flera lager.


Så fram åkte en dies som jag tyckte skulle passa.

Stansade ut basen två gånger och dom översta bitarna ytterligare tre gånger och limmade ihop alla delarna.


När det var klart embossade jag med tre olika pulver i många lager.


När det var klart monterade jag det hela på en kortbas.

Själva motivet är monterat med fun foam bakom.


Detta är en del av det jag använt mig av. 


Cinco tycker inte alltid, eller rättare sagt, aldrig det är kul när matte ska fixa och dona vid pysselbordet.

Så när jag skulle fotografera kortet lutade han sina lilla nos på min arm och undrade om jag inte var klar snart. 


Min lilla följeslagare som vilar huvudet på mattes pysseltrasor.


♥ ♥ ♥

//

You can also find me on

Instagram and



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...