måndag 19 augusti 2019

Jul i augusti del 1 av 2


♥ ♥ ♥

Detta har ALDRIG någonsin hänt att jag gjort julkort vid denna tiden på året.

Jag har alltid lika svårt att komma igång och därför blir det oftast med kniven på strupen som jag knåpar ihop mina julkort.

MEN så fick jag syn på två dies som jag köpte förra året, granarna, och vips så ploppade det upp några idéer som jag som vanligt var tvungen att prova DIREKT.

Det blev faktiskt hela fyra kort.

Två av dom visar jag idag.

♥ ♥ ♥

Till det första har jag färgat in hatten på snögubben med distresser och sen strösslat med glitter.


Granen är också infärgad med distresser.

Snöflingan hade jag faktiskt redan klar i mina gömmor.


Jag har använt 3d-kuddar till att montera vissa av sakerna.


Kort nummer två blev ett shakerkort.

Även här har snögubben fått en glittrig hatt.


Inuti själva shakerdelen har jag limmat fast några snöflingor och sen fyllt på med lite rassel.


God Jul är utstansat flera gånger och sen har jag limmat ihop dessa.


Jag har använt:

Dies 

Gummiapan - snögubbe, granar, polaorid, God Jul
Cuttlebug - små snöflingor
Crealies
Memorybox - stor snöflinga

Stämplar

Gummiapan- God Jul

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...