onsdag 21 augusti 2019

Jul i augusti del 2 av 2


♥ ♥ ♥

Dom två julkorten som jag visar här började med en och samma bakgrund.

Stämplade bakgrunden med VersaMark.
Embossade med clear och färgade därefter in den med distress ink Iced Spruce.

När det var klart skar jag ut så jag fick två bitar.

Det första kortet blev ett shakerkort.



Granar, hus och stjärna är också infärgade med distresser.

Det lilla huset valde jag att sätta inuti shakerdelen.
Lite pilligt att få det rätt MEN skam den som ger sig.



OH-plasten till "fönstret" har jag embossat med en embossingfolder.

Tycker det blir en fin lyster med just denna foldern.


Till det sista i raden av mina fyra julkort har jag såklart också använt granarna.

Tycker dom är så fina.

Här målade jag ett lager med clear wink of stella på bakgrunden.


Till det lilla huset har jag använt en dies som mall.
Ritade runt diesen och klippte sen ut.

Färgat in den med distresser och stämplat med en textstämpel

Även granarna och stjärnan är infärgade med distresser.


Monterat det hela med 3d-kuddar och dekorerat med några blingstenar.

Vill ni kika på dom två tidigare julkorten hittar ni dessa HÄR


Det sista kortet lägger jag till:

Simon Says - Clean And Simple

♥ ♥ ♥

 Jag har använt:

Dies 

Gummiapan - granar, hus
QuicKutz - stjärna
Crealies

Embossingfolder - Cuttlebug/seeing spots

Stämplar

Gummiapan- trädbakgrund, reprint?/textstämpel

♥ ♥ ♥




1 kommentar:

  1. Unexpected and fun. I love what you have done here.

    Diana @ Playingwithoutlimits
    https://playingwithoutlimits.wordpress.com/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...