torsdag 17 juli 2014

hello


♥ ♥ ♥

Ett  kort i all sin enkelhet MEN som ändå tog lite tid att få till!

Det hela började med att jag hade en bit papper som jag experimenterat med vatten och olika nyanser av blå färg på.

Eftersom jag bestämt mig för att INTE kasta något, får väl se hur det går med det, så fick denna bit hamna på ett kort!

Testade även en för mig ny layout.


Har använt mig av två dies. Feathers från Joy samt Piestra Tile från Memory Box!

Skar ut två fjädrar, en i vellum och en i akvarellpapper.
Fjädern i akvarellpapper har fått sig ett "slarvigt" lager med liquid platinum embossing.
Ville även ha en matchande kant så jag embossade en bit papper i samma.

Faktiskt så är även dom små "prickarna" embossade med samma. Blev över från ett annat projekt.

Några varv med symaskinen, monterat med 3d-kuddar, stämplat hello från Hero Arts, och en bit twine så var det hela klart!


Lägger även detta kortet till min favoritutmaning:



Nu tar jag lite paus i en vecka eller så!

Ha det gott tills vi ses nästa gång!







4 kommentarer:

  1. I love this. The ghostly vellum behind the feather and the blue background just say "gorgeous".

    SvaraRadera
  2. What a stunning design!! LOVE how you layered the die cut pieces, Gunilla!! Thanks so much for playing Virginia's View Challenge!

    SvaraRadera
  3. Gunilla, what a GORGEOUS work-of-art!
    I love it! Beautifully done! ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...