torsdag 10 juli 2014

Kladd och klet


♥ ♥ ♥

Den här tagen var såååå nära att hamna i arkiv papperskorg.

MEN läser på många bloggar att "räddas det som räddas kan"!!

Projekt konstgjord "andning" startade och till sist blev jag ändå ganska nöjd.

Det hela började med en bit akvarellpapper som är 7 gånger 11,5 cm.
Skar till den i överkanten med denna diesen och rundade hörnen i nederkanten.



Färgade in akvarellpappret med Distress inks bundled sage, evergreen bough samt pine needles. Sen blev det även lite stänk här och där med samma färger.


Efter det stämplade jag med olika motiv i vatten, FORTFARANDE inte nöjd.
Så det fick även bli en stencil/schablon som jag duttade med vatten och efter det en omgång med distresser.
NU började jag väl tycka att den kunde få va med på ett kort!

Stämplade Det är Din dag idag, Gummiapan, med archival ink black.
En bit BRED washitape som jag köpt i en Facebookgrupp.
En solliknande die från Memory Box utstansad i clear vellum.
Så till sist en bladranka i svart och fågel i vitt.
Vingen på fågeln är faktiskt ett blad från samma ranka som den svarta.

Toppen på det hela blev en bit spets och jute.


Tagen är monterad med 3d-kuddar på en bit slät vit cardstock.
Därefter monterade jag det hela med 3d-kuddar på "vanlig" vit cardstock.

En sak som gör mig GALEN, det är den svarta cardstocken som jag använt, SÅDANT SKIT. 
Den "BLÖDER" när jag tar lim på den. Har aldrig hänt med NÅGON annan färg.
OM jag bara visste var jag köpt den har jag reklamerat BUMS!

Lägger kortet till utmaningen Simon says.....Let´s Be Clear
klicka på bilden så kommer ni dit




Allt från mig!!

♥ ♥ ♥







2 kommentarer:

  1. This is truly outstanding, Gunilla!!!! Loving the gorgeous colors and fabulous details!
    You are so creative, my friend!

    SvaraRadera
  2. Absolutely gorgeous Gunilla! Love the distress colors you chose as well! Thanks so much for joining us at the Simon Says Stamp challenge!!!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...