tisdag 16 juni 2015

Syrenblommor


♥ ♥ ♥

Så var det dax för ett nytt kort med blommor på!
Blir mycket med blommor just nu MEN det hör väl sommaren till?!

Fick för mig att jag ville göra något som liknade syrener MEN det har jag inga stämplar som liknar.

Sååå det var bara att börja fundera och vips så visste jag vad jag kunde använda.



Kortbasen är classic straw som jag tycker passar utmärkt till just naturmotiv.
Love, från Tim Holtz, är utstansad i guld och så några varv med tunn guldtråd från Stoff och Stil.


Så till själva motivet som är stämplat på akvarellpapper.

Började med att färga in ett ett grässtrå från Gummiapan med Tombowpenna 098 och några blad från ett stämpelset från Artemio.
Sen färgade jag i en stämpel från Stempelgledes grunge collection med Tombowpenna 603Detta ska då föreställa syrener.

Därefter gick jag över motivet med vatten och pensel.
Bakgrundsstämpel, även den från Tim Holtz, är stämplad med old paper.


Motivet är sedan monterat med 3d-kuddar.


Det var det hela.
Tycker det är så kul att använda stämplar till annat än vad dom kanske egentligen är tänkta för.
Som i detta fall grungestämpeln.



♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Elsker dine blomster kort.... igen et smukt en af slagsen

    klemm, Lissy

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...