lördag 30 januari 2016

Trollslända


♥ ♥ ♥

Det hela började med övning med mina pennor på vanligt kopieringspapper.

Tyckte det blev helt ok så tyckte motivet förtjänade bättre än papperskorgen.


Så det hela blev till ett kort!


För att få bort känslan av kopieringspapper blev det MÅNGA lager med, distresser, schabloner, sandpapper och gesso innan jag var nöjd.

När jag sen var nöjd monterade jag det hela med dubbelhäftande tejp på ett tjockare papper.


Trollsländan är från Skapar Källarn, texten från Gummiapan och love är en die från Tim Holtz.
Love är utstansad tre gånger och sen har jag limmat ihop den för att få lite höjd.
Texten är monterad med 3d-kuddar.


Har stänkt med en glitterfärg över hela motivet.
För visst måste det glittra om ett motiv med trollslända.


Detta är glitterfärgen som jag använt, köpt på Panduro. 
Det är den till vänster i silver som jag använt.


Bakom motivet har jag satt en bit vit cardstock
OCH
hela motivet är sedan monterat på grå cardstock.


Kortet lägger jag till

Simon Says-Anything Goes

♥ ♥ ♥



5 kommentarer:

  1. Good Luck! This is a prize winner for excellence in my view! LOVE IT!

    SvaraRadera
  2. What a lovely design, Gunilla, love your soft shades! Thanks for playing along with us at the Simon Says Stamp Wednesday challenge!

    SvaraRadera
  3. Gunilla, this is simply beautiful.

    SvaraRadera
  4. Your colouring is out of this world, I Love the subtle shades you have used!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...