onsdag 1 juni 2016

Fåglar med långa ben!


♥ ♥ ♥

När jag såg dom här fåglarna visste jag direkt att dom "behövde" jag typ mest av ALLT!!

Beställde dom från Scrapfabriken i måndags. 
Varorna landade i min brevlåda dagen efter :-) och kortet blev klart samma dag!
 Visste nästan exakt hur jag ville ha det! Händer inte ofta kan jag lova.


Började att färga in en bit akvarellpapper med distresser.
Sen stämplade jag grässtråna.

Därefter var det dax för fåglarna som jag stämplade TRE stycken av.
Färgade in dom med distresser och klippte ut.

Idén som jag hade i huvudet var att jag ville ha LÅÅÅÅNGA ben på dom.
Så det var bara att rita dit med en svart penna!



Detta är färgerna som jag har använt mig av.


Två av fåglarna är monterade med 3d-kuddar och det är även texten.
Bakom texten har jag satt en bil guldpapper.

När själva motivet var klart monterade jag det med 3d-kuddar på en bit mönstrat papper, mörkt blåsvart, från My Mind´s Eye.

Själva kortbasen är cremefärgad.


Alla stämplar kommer från Gummiapan.


Kortet lägger jag till:

Simon Says-Mask It
I masked off the lower part before I stamped the grass and two of the birds before inking the sky.


♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. This is so adorably sweet, Gunilla.
    It made me smile.

    SvaraRadera
  2. Oh this is fabulous, love those birds.
    Thank you for joining us at Simon says Stamp Wednesday Challenge.
    Luv
    Debby

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...