söndag 9 december 2012

Tutorial på Gardenia

Några blommor som jag har pysslat ihop....

väldigt snabba, enkla och kul att göra!


Retro punch stor och mellan samt den blå stansen som jag använt till bladen....


dessa är färgerna som jag använt att färga in AKVARELLPAPPRET med...
tycker det är lättare och mer hålbart att göra blommor i just akvarellpapper!


Mönstersaxen har jag klippt kanterna på bladen med....
Perfect Pearls/Biscotti till att blöta in den gröna och rosa blomman samt vanligt vatten till den vita....
och glittret till att strö över om det skulle bli lim som syns när jag limmat fast pistillerna.


och så har jag utgått från den HÄR videon!

Har ni några frågor så är det bara att hojta!

Hjälper gärna så gott jag kan...!!

Blommor gjorda i Craft Cardstock, vitt akvarellpapper samt bundled sage!

Här har jag experimenterat med olika rosa, blå samt gröna Distresser.






2 kommentarer:

  1. These are the prettiest gardenias I have ever seen ..... love the fancy centers!!!!

    SvaraRadera
  2. These are absolutely gorgeous, my friend!!! You are so very talented!!! Hugs!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...