fredag 1 april 2016

Anki anka....


♥ ♥ ♥

Tycker den här lilla ankan från Skapar Källarn är så charmig med sina skor och paraply.
I mina ögon en riktig liten våranka!!
Lite som barnprogrammet Anki och Pytte. Kommer ni ihåg det, sååå sött!!!

♥ ♥ ♥

Började med att köra ut den på akvarellpapper och färglade med prismapennor.

Sen skar jag ut den och klippte till paraplyet så det sticker ut ovanför akvarellpappret.


Dekorerade med några droppar 3d-lack som ska föreställa regndroppar.

Även näbben fick ett lager med 3d-lack.

hjärtat och marken har jag målat med clear wink of stella.

Texten, vet jag inte var den kommer från, är stämplad med svart och sen embossad med clear.
Därefter monterad på 3d-kuddar som är 1 mm höga.

Hela motivet är även det monterat med 3d-kuddar MEN lite högre, nämligen 2 mm.

Bakom motivet är det mönstrat papper från My Mind´s Eye.

Kortbasen är cardstock straw.


Kortet lägger jag till:

Simon says-Anything goes

♥ ♥ ♥

If you want to follow me on Facebook you can find me here!

♥ ♥ ♥







1 kommentar:

  1. He is an adorable card Nilla, a lovely design with lovely colours...........a super beautifully coloured image the sweet gorgeous emprella!!

    hug
    Heather xx
    Thanks so much for joining us with Simon Says Stamp WednesdayChallenge.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...