onsdag 11 september 2019

Två kort med marmoreffekt


♥ ♥ ♥

Idag visar jag två kort, ganska olika, gjorda från en och samma bakgrund.

Själva bakgrunden är gjord med distress oxide inks, black soot, iced spruce och nuvo mousse gold.
Det blir nästan som en marmorliknande effekt.


Den gröna växten är färgad med distress ink bundled sage.


Oh-plasten är embossad med en die från Cuttlebug.
Den gillar jag verkligen och använder den ofta!

Det hela är monterat på kortbasen med 1 mm tjock foamtejp.


På kort nummer två har jag använt en liten björn från My Favorite Things.
Den är färglagd med Prisma pennor.


Den röda ramen runt bakgrunden är infärgad med distresser.


Bakgrund, björn och text är monterat med 3d-kuddar.


Det skimrar fint med guldet!


Jag har använt:

Dies 

Gummiapan - stjärnan bakom björnen
Sizzix - växter
My Favorite Things - björn
Mama Elephant - stjärnor
Crealies - ramen
Cuttlebug - emboss Swiss Dots

Stämplar

Gummiapan - grattis
My Favorite Things - björnen

♥ ♥ ♥

Det sista kortet lägger jag till:


♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...