lördag 5 december 2015

Isigt och kallt


♥ ♥ ♥

Ännu ett kort med mitt nyaste stämpeltillskott.
Nämligen Snowy från Penny Black som ni hittar HÄR!
Känner att detta är ett motiv som kommer bli en favorit eftersom jag redan fått till mer än ETT kort. Passar lika bra till julkort som till födelsedag eller annat i vintertid.



Kortbasen är slät vit och på den har jag satt en bit cardstock i ljust isigt gråblått.

Snögubben är embossad med vitt pulver.
Sen har jag använt distresser i olika blå nyanser för att få en vinterkänsla.
På mössan och halsduken fick det såklart bli glitter!

Efter det har jag stämplat med en textstämpel från Inkido.
Det fick bli en röd näsa eftersom det är KALLT där ute ;-)

Snöflingan från Memory Box är utstansad tre gånger och har ett lager med stickles frosted lace.

Texten vinter är från hÄnglar och stämplad med grå dyna.

Till sist några blingstenar för det där lilla extra.

Bakom motivet har jag satt en bit slät vit cardstock och sen är det hela monterat med 3d-kuddar på kortbasen.



Kortet läggar jag till:

Simon Says-Let It Snow
Virginia´s View Challenge-All about glitter

♥ ♥ ♥

Ni hittar även mina kort HÄR!


4 kommentarer:

  1. A fantastic card Nilla, a lovely design and colours.......I love how you've embossed Snowy and just creating him with his sparkling hat, pompom and scarf - love it!!

    hugs
    Heather xx
    Thanks so much for joining us with Simon Says Stamp Wednesday Challenge.

    SvaraRadera
  2. Det er så smukt og cool ..... så fint med embossing og stikles

    Ha en dejlig aften, hvor dagen i dag har været så smukt med stille vejr og solskin :-)
    Klem, Lissy

    SvaraRadera
  3. Simply wonderful! Thanks for playing along Simon Says Stamp Let it Snow Wednesday Challenge
    Gayatri xx

    SvaraRadera
  4. What a darling card this is, Gunilla!
    I love the pretty blue & sweet image.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...