torsdag 10 december 2015

Stjärna på tegelvägg


♥ ♥ ♥

Nu är det väl snart dags att få korten på lådan om man ska posta med julfrimärken och lägga på röda lådan.

Det kommer som vanligt INTE jag att göra.
Tror det var första gången jag fick till det i fjor MEN i år blir det som vanligt och med det menar jag GULA lådan ;-)

Detta kortet är alltså då ett som får "åka" på just gula lådan!


Började med en schablon-tegelvägg från Panduro och till den använde jag distress ink antique linen.

Grenen är en träddies från Tim Holtz. 
Stansade ut den med dubbelhäftande tejp och strödde sen över tre olika sorters glitter.

Rosetten är en dies från Memory Box.
Även snöflingan kommer därifrån. 
Färgade in/smooshade en bit akvarellpapper i olika blå nyanser innan jag stansade ut den. 
Lite trixit att limma fast den UTAN att det kommer aningens lim utanför.
Så därför strödde jag glitter över hela så var problemet med limmet löst och det blev en fin glittrig effekt istället. 

God Jul är från Gummiapan där jag färgat hjärtat i rött och sedan clearembossat.

Till sist blev det såklart även några blingstenar.

Det glittrar fint om det är kortet!


Kortet läggar jag till:


Virginia´s View Challenge-All about glitter

♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

  1. Vad ett häftigt kort!! Jag tycker mycket om dina färger. Du gjorde det bra! Kram, Marika

    SvaraRadera
  2. Oh what a beautiful, beautiful card, love it, so elegant and quite different.

    SvaraRadera
  3. What a stunning card. the snowflake is fabulous and love the sparkly branch. Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    SvaraRadera
  4. So beautifully created, I especially adore that glittery tree branch!

    SvaraRadera
  5. OH MY, this is simply beautiful, Gunilla!
    I love the sparkle & fabulous design.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...