onsdag 30 oktober 2019

Stämpla med löv del 2 av 2


♥ ♥ ♥

Här kommer dom två sista korten som jag pysslat ihop i somras där jag använt blad från våran trädgård.

Del ett hittar ni HÄR

På båda dessa kort har jag gjort ungefär lika.

Jag har börjat med bakgrunderna där jag använt distresser och textstämplar på akvarellpapper.


Därefter har jag lagt ett löv på bakgrunden och kört genom stansmaskinen.

Plockade sedan bort lövet och hällde över embossingpulver i guld och värmde.


Till detta kortet stansade jag ut kram i flera lager och till det översta lagret har jag använt samma embossingpulver som till löven.

Det har jag även gjort på kanterna på själva bakgrunden.

Till hjärtat har jag använt stickles och 3d-lack. 


Till det här kortet har jag använt samma teknik på löv och bakgrund MEN med ett annat upplägg.


Den guldiga remsan vid texten är gjord med dubbelhäftande tejp och glitter.


På båda löven har jag använt en blyertspenna för att skapa skuggor.
Både på bakgrund och själva löven.


Den lilla guldiga dekorationen har jag gjort med stickles och 3d-lack.
Precis som på hjärtat.

På det här fotot syns kanske skuggorna som jag gjort med blyerts lite bättre.


Här kommer en lista på vad jag använt mig av:

Dies 

Gummiapan - kram, hjärta
Memory Box - fågel
Crealies - Double stitch rectangles no. 36

Stämplar

Malins stämplar - Grattis på födelsedagen

Kortbas

Gummiapan cardstock

♥ ♥ ♥

Kortet läggar jag till

Simon Says - Anything Goes

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...