tisdag 5 november 2019

Grönt é skönt


♥ ♥ ♥

Det här kortet började jag med att färga in hela kortbasen med 
distress ink bundled sage.


Sen la jag på en scahblon och färgade in med distress inks bundled sage, 
shabby shutter och peeled paint.


Sen tog jag hela bakgrunden och körde igenom den med en embossingfolder 

och 

sen skar jag ut det hela i två delar så det bildade en ram och en innerdel.


Skar ut GRATTIS i flera lager och det översta lagret har jag embossat.


Den innersta delen och själva texten är monterat med 3d-foam.


Jag har använt:

Dies 

Gummiapan - Grattis
Mama Elephant - hjärta
Crealies - Double stitch rectangles no. 36


Embossingolder

Nellie´s Choice - stone wall

Schablon

The Crafters Workshop - Flower Frenzy

Stämplar

Malins stämplar - på födelsedagen

Kortbas

Neenah Solar White 80lb och 110lb

Övrigt

Reprint - Embossingpulver silver pearl

♥ ♥ ♥


Kortet läggar jag till

Simon Says - Anything Goes

♥ ♥ ♥




1 kommentar:

  1. I love all the added interest you created by embossing and die cutting the panel.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...