torsdag 14 november 2019

Ikeas servetter


♥ ♥ ♥

Såg en video med en kul teknik där man använde dies att stansa ut från servetter.

Videon finns HÄR.

Jag har använt vita servetter från Ikea.


Började med stansa ut blomman och sen embossade jag den med en embossingfolder.

När det var klart färgade jag in den med distress inks och nuvo embellishment mousse indian gold.

Bladet färgade jag in med brusho, samma mousse som ovan OCH 
Lawn Fawn liquid stardust.


Den vita bakgrunden bakom blomman är också utstansad i servett och efter det en embossinfolder.

Kanten på den guldiga bakgrunden är också gjord med mousse indian gold.



Jag har använt:

Dies 

Gummiapan - Det gröna bladet
Crealies creative flowers - Blomman
Memory Box studio square layers och berry sprig - Den vita bakgrunden och dom svarta kvistarna
Spellbinders postage stamps - Den guldiga kanten

Embossingolder

Darice - Brick Wall
Cuttlebug - Floral Fantasy

Kortbas

Neenah Solar White 110lb

♥ ♥ ♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...