tisdag 15 september 2015

Ansikte


♥ ♥ ♥

Idén till detta kortet fick jag när jag såg inledningen på deckare.
Antingen var det Komissarie Banks eller så var det Beck.

I vilket fall så var där en bild där personen var delad/klippt i olika delar.
Svårt att förklara.

MEN jag ville i alla fall testa och se om jag kunde få till något liknande.

Tyckte denna stämpeln passade perfekt.
Motivet kommer från Beeswax och heter Molly 9210.
Kul att den ÄNTLIGEN fick se dagens ljus.


Först gjorde jag en test på kopieringspapper för att se var det passade bäst att skära och vilka bitar som skulle monteras högre.

När jag kände mig nöjd stämplade jag motivet med distress ink vintage photo på slät vit cardstock.
Färglade en aningens med Prisma penna i rött på läppar och kinder.
Skar sen ut motivet efter min mall och monterade bitarna på svart cardstock.

Efter det monterade jag hela motivet på slät vit kortbas.

Tänkte först sätta en text på MEN tycker det är bättre utan. 


Höjden på 3d-kuddarna som jag använt är cirka 1 mm tjocka.


Så det var det hela!

Kul när man får en idé i skallen och det sen blir som man tänkt sig.

Kortet lägger jag till 


♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Really awesome! I would like to see it from an angle that shows how much space you have between layers. I would love to do this with a real photo of someone I know.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Annie!

      Thank you for your sweet words.
      I will try and take a picture so that you can see the dimension.

      Have a lovely day

      Radera
  2. LOVE the layering and texture. Gorgeous. Thanks for linking at Simon Says Stamp Wednesday Challenge :)
    Cheers!
    Gayatri

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...