torsdag 15 oktober 2015

Dopkort


♥ ♥ ♥

Fick en beställning på ett dopkort!

Fick fundera ett tag på vilket motiv jag skulle använda.
Så kom jag att tänka på dom här sötnosarna.


Har haft stämpeln ett bra tag.
Tror jag fick den när jag var dt för Stämpelgården.

Såg att Scrapfabriken fått in sååå många fina motiv från samma märke.


Maskade bort texten och fjärilen innan jag stämplade på vit slät cardstock.
Färglagt med Prisma- och Derwentpennor.

Detaljer med scrapper´s floss i rosa, ros från min "lilla" samling, ett litet hjärta och så till sist mina absoluta favoriter när det gäller blingstenar. Nämligen dom från Prima. Dom bara é såååå snygga och glittrar MASSOR!
Några detaljer med Wink of Stella clear finns självklart också med.

Ibland tycker jag det är svårt när man limmar små detaljer så att limmet inte ska synas. Då brukar jag strö lite glitter över så "försvinner" limmet och ist blir det bara fint glitter.
Hoppas ni förstår vad jag menar?

Texten kommer från Gummiapan
Klippte isär den för jag ville ha "på" lite mer i mitten.


Monterade motivet på rosa cardstock och sedan på slät vit kortstomme.


♥ ♥ ♥


4 kommentarer:

  1. So sweet! Your colouring is incredible!

    SvaraRadera
  2. Oh, Gunilla, what a sweet and precious baptism card! I just love these two sweet little fellas, and I love how you masked off the sentiment and butterfly. What a precious card and such so and beautiful coloring! Hugs!

    SvaraRadera
  3. Underbart kort så rent i all sin enkelhet, och motivet är så söt.

    SvaraRadera
  4. Gunilla, what an adorably sweet card this is.
    Fabulous coloring and design.
    Have a wonderful day.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...