måndag 19 oktober 2015

Höstlöv från papperskorgen


♥ ♥ ♥

Detta motivet har faktiskt haft en vända i arkivet, läs
papperskorgen!!!


Ville testa att stämpla med ljus färg, antique linen, och sen färglägga med distresser.

Sagt och gjort MEN blev INTE nöjd. Tyckte det blev ALLDELES för matt. Kanske använde jag för mycket vatten och för många lager färg. Helt enkelt så duttade jag väl och kladdade för mycket.

Skiten åkte i papperskorgen och låg där och glodde surt på mig, hehe!

Så fick jag en idé och lövet åkte upp från "arkivet"!


Det fick helt enkelt bli ännu mer duttande MEN nu med versa markdyna och penna OCH sen UTEE embossingpulver.
Så vips hade det matta försvunnit och ersatts med någon form av vattenliknande stänk.

Blev nöjd med resultatet och det hela monterades på cardstock straw.

Avslutade med lite bling och text.
Just for you kommer från hÄnglar tror jag och love som jag guldembossat är från Tim Holtz sizzix die love


Det är denna stämpeln som jag använt mig av.


Ibland är det tur att man inte river itu sina misstag utan bara låter dom segla ner i papperskorgen.


♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Jag har varit med om exakt samma sak som du :-) jag stämplade en fjäril med ljus färg för att sedan måla med distresser. Jag blev inte alls nöjd och jag slängde också allt i papperskorgen.... Kanske är värt att rota fram den igen och tänka om och nytt. Tack för tipset med utee :-)

    SvaraRadera
  2. Det er så kæmpe smukt og elegant i flotte farver... fin effekt med utee på bladet

    God aften til dig, klem

    SvaraRadera
  3. OH, Gunilla, this is simply beautiful.
    Every detail caught my eye.
    I "love" the Tim Holtz "love" die cut sentiment.
    Beautifully done!

    SvaraRadera
  4. Alldeles fantastiskt!!
    Så extra roligt att lyckas "göra något fint av det som inget är" som min mormor sa när hon vände en gammal sliten kappa och sydde om den till nån eller sydde en vacker festblus av en trasig sidensjal.

    SvaraRadera
  5. Fantastic Gunilla! Very beautiful. Love the shine on it, like dew or rain on an autumn day!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...