måndag 8 juli 2019

Bak- och framsida på stämpel


♥ ♥ ♥

Idag visar jag tre kort där jag på två av korten använt rätt sida av stämpeln och ett kort där jag använt baksidan.

Börjar med dom två korten där jag använt rätt sida av grattisstämpeln.

Passade på att göra två nästan på pricken lika när jag hade stämpeln 
monterad i Mistin.


Den stora texten är stämplad med distress oxide och sen embossad med clear.


Texten är monterad på 3d-kuddar.


När GRATTIS var stämplat och embossat använde jag mig av en schablon till bakgrunden.
Schablonen kommer från The Crafters Workshop och heter Flower Frenzy.


När jag var klar med schablonen så värmde jag på texten igen eftersom jag tyckte att den blev lite matt.


Till dekoration blev det några blingstenar.


Så till kortet där jag använt baksidan av grattisstämpeln.


Vände helt enkelt på motivet i Mistin och färgade in den med distress oxide inks, sprejade med vatten och stämplade.


Blomman är en och samma som jag klippt ut olika delar av och sen monterat med 3d-kuddar mellan lagren.

Bakom motivet har jag satt oh-plast och blomman är dekorerad med gröna blingstenar.


Allt från mig den här gången.

Ha en fin dag!!

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...