söndag 28 juli 2019

Karins stämplar


♥ ♥ ♥

Häromdagen var jag på kurs på Gummiapan där Karin visade sina nya stämpelmotiv.
Växter från hennes trädgård som hon ritat av och sedan fått gjort till stämplar.
Dom är sååååå fina och väldigt kul att jobba med.

Vi fick färglägga med distresser och sen klippa ut motiven.
Det var vad jag hann med. Jag är inte snabb när det gäller pyssel.

MEN nu har i alla fall några av motiven blivit kort.

Jag visar tre stycken idag.


Först ut är ett shakerkort.


Till ramen har jag använt en schablon från My Favorite Things,  
distress ink Bundled sage, aningens peeled paint och blender brushes.

Till själva "rasslet" i kortet är det Diamond Dust.


Texten är från Malins stämplar.


På dom två nästkommande korten har jag använt samma schablon.
Den är frå Altenew.


Jag använde en bred pensel från Tim Holtz och Distress Oxide ink iced spruce.

Bakgrunden är monterad på 3d-kuddar.


När det var klart stänkte jag med samma färg och lite nuvo mousse pure platinum.

Några blingstenar som dekoration och texten är från Gummiapan.


På det sista kortet har jag gjort exakt lika som kortet ovan MEN här var inte färgen så utspädd.
Därför blev linjerna lite mörkare.


På alla korten har jag använt tejp och 3d-kuddar för att montera växterna.


En av växterna valde jag att INTE färglägga.

Även här är det några blingstenar till dekoration.


Har några fler blommor och blad kvar att pyssla så det lär dyka upp fler kort med dom här läckra stämplarna.

♥ ♥ ♥


♥ ♥ ♥


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...