måndag 30 mars 2020

Kort med kinesiskt tecken


♥ ♥ ♥

När jag letade efter en dies så såg jag den här OCH tänkte den duger ju alldeles utmärkt till att bli en vas.

Vips så hade jag slutat leta efter det jag tänkt och började istället på ett nytt projekt.
Så typiskt mig.

Fick faktiskt till hela fyra vaser MEN det är bara en som hamnat på ett kort.
Får väl se hur det blir med dom andra tre.


Jag började med stansa ut vasen/tagen i akvarellpapper.
Skar av en bit från botten och täckte sedan med ett lager vit gesso.
Både för att få lite struktur och för att det hela skulle tåla lite mer vatten.

När det hade torkat färgade jag in med tre olika gröna akrylfärger. 


Till bakgrunden har jag använt en stämpel med ett kinesiskt tecken som tydligen ska betyda happiness.
Den har legat i mina gömmor väldigt länge så märket vet jag inte.


Några svarta blommor och svart bling fick också pryda kortet.



Jag har en liten filmsnutt av kortet på Instagram
och det hittar ni HÄR

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...