lördag 21 mars 2020

Två kort med samma dies


♥ ♥ ♥

I mitt förra inlägg visade jag ett shakerkort med en dies/blad från Gummiapan.

Jag gjort ytterligare två kort med den diesen och dom kommer här.

På det första kortet har jag använt en teknik som kallas faux stained glass.
Den här tekniken har jag använt på kort förut och det inlägget hittar ni HÄR


Till själva bakgrunden har jag använt vit akrylfärg och stänk av 
Nuvo Mousse indian gold.


Den lilla dekorationen i guld har jag gjort själv.


På kort nummer två har jag använt några av delarna som blev "över" när jag stansade ut bladet till dom andra korten.


Den gröna cardstocken har jag "färgat in" med vit stämpelfärg och 
Nuvo mousse indian gold.
Den röda kvisten är infärgad med oxide inks och Nuvo mousse och även kvisten har fått sig ett lager med just Nuvo mousse.

Det blev mycket med Nuvo mousse i det här inlägget ;-)

OCH den lilla detaljen i mitten av blomman har jag gjort själv.



Jag har även en liten filmsnutt av kortet på Instagram
och det hittar ni HÄR

♥ ♥ ♥

Här kommer en lista på vad jag använt mig av:

Dies 

Gummiapan - blad, kvist ggr 2, tag
Crealies - Double stitch rectangles no. 36

Stämplar

Gummiapan - grattis

Kortbas

Gummiapan

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...