onsdag 12 februari 2020

Karins blommor


♥ ♥ ♥

Det här kortet började med bakgrunden.

Jag färgade först in en bit cardstock med distress antique linen.

Sen tog jag en schablon från Tim Holz och maskade av ett löv som jag färgade in med distress ink peeled paint.

När det var klart stänkte jag med nuvo mousse indian gold och 
distress ink peeled paint.

Till sist skar jag ut den delen på cardstocken jag gillade bäst i två delar.


Stansade ut några krukor, löv och paljetter och monterade på bakgrunden.

Den ena krukan har jag stansat ut från en dies som egentligen är en ballong.
Jag har några fler kort där jag använt denna dies till krukor och det inlägget hittar ni HÄR.


Texten är stämplad med distress ink peeled paint och sen embossad med clear.


Här syns lite av skimret från moussen.
Alltid lika svårt att fånga på bild.


Jag har även en liten filmsnutt av kortet på Instagram.
Ni hittar det här.

♥ ♥ ♥

Här kommer en lista på vad jag använt mig av:

Dies 

Gummiapan - ballong, tag
Memory Box - kruka, blomma, studio square layers
Mama Elephant - confetti

Stämplar

Gummiapan - Grattis, blommor

Schablon

Tim Holtz - Floral #077

Kortbas

Gummiapan

♥ ♥ ♥







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...